torsdag 20 september 2012

Sakta går det framåt. Sakta.

Motortrallaprojektet har kommit ungefär så här långt. Det är dags att börja grundmåla hytten, så att jag kan slipa skarvarna och måla igen och slipa igen och...

Men den mesta tiden har gått åt till att bygga nivå -28 cm, dvs skuggbangården. Rälsbädd och räls är på plats. Dessutom är det kopplat och klart, inklusive vändslingemodulen från Lenz, så de första tågen har fått provköra! Jag passade på att programmera om alla lokadresser så att jag nu använder de två sista siffrorna i loknumret som adress. På så sätt är det lättare att veta vilken adress de har. Förut hade jag bara 1, 2, 3, 4, 5 osv som system, men de flesta lok visade sig ha 3 :)

Jag har gjort den första stommen till nivå 0, som ju ska innehålla själva banan och landskapet.






Så ser det ut just nu. Nästa steg blir kanske att bygga in helixen.





Här är en bild på skuggbangården där man också ser hur plan 0 dels hänger på väggen och dels vilar på plan -28 cm.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar